КУЛТИВИСАНА ЖИВОТНА СТАНИШТА
I НИВО
1.Станишта
која човек уређује да би на њима гајио биљке и животиње називају се
____________________.
2.Направи ланац исхране од следећих чланова:
![]() |
| ОРАО |
![]() |
| ЗЕЦ |
3. Заокружи
култивисана станишта:
Ливада, њива, шума,
воћњак, виноград, парк, пчелињак, мочвара, језеро, река, рибњак, фарма, језеро.
4.Повежи
биљке са стаништима на којима се гаје:
Сунцокрет њива
крушке
цвеће воћњак
жбуње
пшеница виноград
винова
лоза
парадајз повртњак
кромпир
кајсија парк
5.Ако су
следеће речнице тачне заокружи ДА, а ако није тачна заокружи НЕ:
a)
На култивисаним стаништима расту само
култивисане биљке.
ДА НЕ
b)
Животиње које насељавају култивисана станишта
су корисни чланови култивисане животне заједнице. ДА НЕ
c)
Врана, сврака и чавка нису корисни чланови
култивисане заједнице. ДА НЕ
d)
На плодном земњишту расту многе самоникле
биљке и корови. ДА НЕ
e)
Детлић је користан члан култивисане животне
заједнице.
ДА НЕ
f)
Ровац
је користан чан култивисане
животне заједнице. ДА НЕ
II НИВО
1.Шта су култивисана животна станишта?
_______________________________________________________________________________
2. Наброј
култивисана животна станишта?
_______________________________________________________________________________
3. Направи ланац исхране од следећих чланова:
Сова, пољски миш, кукуруз, лисица.
________________________________________________________________________________
4. Шта су ратарске биљке? Наброј их.
________________________________________________________________________________
5. Koji су непожељни станари њиве?
________________________________________________________________________________
6. Наведи пожељне станаре воћњака и винограда.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Шта је калемљење?
________________________________________________________________________________
8. На линији напиши производе од воћа.
_________________________________________________________________________________
III НИВО
1.Које су сличности између воћњака и повртњака?
2. Објасни зашто су лептир купусар, пуж и кромпирова златица непожељни
на њиви.
______________________________________________________________________________
3.На који начин се човек
бори против корова или самониклих биљака?
4.У чему је разлика између
природних и култивисаних станишта?
5.Направи ланац исхране у шуми.
_____________________________________________________________________________
6. Које активности људи обављају на њиви и у воћњаку?
7. Објасни зашто се стабла воћа зими облажу сламом, а у пролеће се
крече?
_______________________________________________________________________________
8. До којих последица може доћи прекомерном употребом
вештаћких ђубрива?
9. Шта би се десило са живим
светом кда би култивисана животна станишта нестала?
_______________________________________________________________________________
10.Јеси ли некада у свом крају
видео да људи праве тзв.страшила у воћњаку? Објасни зашто то раде.
11. По чему се дивље воћке разликују од гајених?
______________________________________________________________________________
Кружење воде у природи



Нема коментара:
Постави коментар